Affiliate markkinointi

Affiliate markkinointi

Affiliate markkinointi on tehokas tapa tienata. Mitä jos voisit tehdä rahaa milloin tahansa, mistä tahansa – jopa nukkuessasi?

Tämä on affiliate-markkinoinnin taustalla oleva ajatus.

Affiliate markkinointi on prosessi, jossa kumppani ansaitsee palkkion toisen henkilön tai yrityksen tuotteiden markkinoinnista. Kumppani yksinkertaisesti etsii tuotteen, josta hän pitää, mainostaa tuotetta ja ansaitsee osan voitosta jokaisesta tekemästään myynnistä. Myyntiä seurataan kumppanilinkkien kautta yhdeltä verkkosivustolta toiselle.

Affiliate markkinointi on loistava tapa lisätä myyntiä ja tuottaa merkittäviä verkkotuloja. Se on erittäin hyödyllistä sekä tuotemerkeille että affiliate-markkinoijille, ja uusi suuntaus kohti vähemmän perinteisiä markkinointitaktiikoita on varmasti tuottanut tulosta.

Itse asiassa affiliate-markkinoinnin menot Yhdysvalloissa kasvoivat 5,4 miljardista dollarista vuonna 2017 8,2 miljardiin dollariin vuonna 2022 – mikä tarkoittaa, että tilaa on paljon niille, jotka haluavat saada palan kakusta.

Tässä vaiheittaisessa aloittelijan oppaassa käydään läpi, miten käynnistät affiliating-markkinointiliiketoimintasi ja mitä hyötyjä voit odottaa.

Miten affiliate markkinointi toimii?

Koska affiliate-markkinointi toimii jakamalla tuotteiden markkinoinnin ja luomisen vastuut eri osapuolille, se hyödyntää useiden eri henkilöiden kykyjä tehokkaamman markkinointistrategian luomiseksi ja tarjoaa samalla osallistujille osuuden voitosta. Jotta tämä onnistuisi, on oltava mukana kolme eri osapuolta:

  1. Myyjä ja tuotteen tekijät.
  2. Kumppani tai mainostaja.
  3. Kuluttaja.

Tutustutaanpa siihen monimutkaiseen suhteeseen, joka näillä kolmella osapuolella on keskenään, jotta affiliate-markkinointi onnistuisi:

Myyjä ja tuotteen luoja.

Myyjä, olipa kyseessä yksityisyrittäjä tai suuryritys, on myyjä, kauppias, tuotteen luoja tai vähittäismyyjä, jolla on myytävä tuote. Tuote voi olla fyysinen esine, kuten kotitaloustavarat, tai palvelu, kuten meikkikurssit.

Myyjän, joka tunnetaan myös tuotemerkkinä, ei tarvitse olla aktiivisesti mukana markkinoinnissa, mutta hän voi myös olla mainostaja ja hyötyä affiliate-markkinointiin liittyvästä tulonjaosta.

Myyjä voi olla esimerkiksi verkkokauppias, joka on aloittanut dropshipping-liiketoiminnan ja haluaa tavoittaa uuden yleisön maksamalla kumppanuussivustoille tuotteidensa mainostamisesta. Tai myyjä voi olla SaaS-yritys, joka käyttää affiliatesivustoja apuna markkinointiohjelmistonsa myynnissä.

Affiliate tai julkaisija.

Affiliate, joka tunnetaan myös julkaisijana, voi olla joko yksityishenkilö tai yritys, joka markkinoi myyjän tuotetta houkuttelevalla tavalla potentiaalisille kuluttajille. Toisin sanoen affiliate mainostaa tuotetta saadakseen kuluttajat vakuuttuneiksi siitä, että se on heille arvokas tai hyödyllinen, ja saadakseen heidät ostamaan tuotteen. Jos kuluttaja lopulta ostaa tuotteen, kumppani saa osan saaduista tuloista.

Affiliateilla on usein hyvin erityinen yleisö, jolle he markkinoivat, ja he noudattavat yleensä tämän yleisön kiinnostuksen kohteita. Tämä luo määritellyn markkinaraon tai henkilökohtaisen brändin, joka auttaa kumppania houkuttelemaan kuluttajia, jotka todennäköisimmin toimivat kampanjan perusteella.

Kuluttaja.

Jotta affiliate-järjestelmä toimisi, tarvitaan tietenkin myyntiä – ja kuluttaja tai asiakas on se, joka saa sen aikaan.

Kumppani markkinoi tuotetta/palvelua kuluttajille tarvittavien kanavien kautta, olipa kyseessä sitten sosiaalinen media, blogi tai YouTube-video, ja jos kuluttaja pitää tuotetta arvokkaana tai hyödyllisenä itselleen, hän voi seurata kumppanilinkkiä ja käydä maksamassa kauppiaan verkkosivustolla. Jos asiakas ostaa tuotteen, kumppani saa osan saaduista tuloista.

Muista kuitenkin, että asiakkaan on oltava tietoinen siitä, että sinä, kumppani, saat palkkiota tuotteesta.

Federal Trade Commissionin mukaan affiliate-markkinoijan on ilmoitettava selvästi ja näkyvästi suhteensa vähittäiskauppiaaseen, jotta kuluttaja voi päättää, kuinka paljon painoarvoa hän antaa suosittelullesi.

Vastuuvapauslauseke, kuten ”Tuotteet, joita käytän tässä videossa, ovat yritys X:n antamia”, antaa katsojillesi tarvitsemansa tiedot ja antaa heille mahdollisuuden tehdä tietoon perustuva päätös siitä, ostavatko he affiliate-tuotteen vai eivät.

Affiliate markkinointi tyypit

Usein on epäselvää, onko affiliate-markkinoija todella käyttänyt mainostamaansa tuotetta vai onko hän vain rahan takia mukana – joskus asiakkaalle ei välttämättä ole väliä, onko se totta vai ei.

Toisinaan taas, kuten ruokavalion tai ihonhoitotuotteiden kohdalla, asiakas ei välttämättä luota kumppaniin, ellei hän tiedä, että hän on itse testannut ja hyväksynyt tuotteen.

Vuonna 2009 tunnettu affiliate-markkinoija Pat Flynn luokitteli affiliate-markkinoinnin kolmeen eri tyyppiin – sitoutumattomiin, sidoksissa oleviin ja sidoksissa oleviin – auttaakseen erottamaan toisistaan affiliate-markkinoijat, jotka ovat läheisesti sidoksissa tuotteeseen, ja ne, jotka eivät ole.

Seuraavassa eritellään kukin luokka, jotta voit päättää, mitä reittiä kannattaa valita.

Sitoutumaton.

Sitoutumattomassa liiketoimintamallissa affiliate-markkinoijalla ei ole mitään yhteyttä tuotteeseen tai palveluun, jota hän mainostaa. Hänellä ei ole asiantuntemusta tai auktoriteettia tuotteen kapealla alueella, eikä hän voi esittää väitteitä sen käytöstä.

Tyypillisesti sitoutumaton kumppani toteuttaa PPC-markkinointikampanjoita (pay-per-click) käyttämällä kumppanilinkkiä siinä toivossa, että ostajat klikkaavat sitä ja tekevät ostoksen itse.

Vaikka sitoutumaton affiliate-markkinointi voi olla houkuttelevaa sitoutumattomuuden vuoksi, se on yleensä tarkoitettu niille, jotka haluavat vain luoda tuloja investoimatta tuotteeseen tai asiakassuhteeseen.

Käyttäjä

Onnellinen keskitie sitoutumattoman ja sitoutuneen välillä, liittyvä affiliate-markkinointi on tarkoitettu niille, jotka eivät välttämättä käytä tuotetta tai palvelua, mutta jotka liittyvät jollain tavalla niche-yleisöön. Näillä kumppaneilla on usein jonkinlaista vaikutusvaltaa kyseisellä markkinasektorilla ja vakiintunut seuraajakunta, joten he voivat tarjota jonkinlaista auktoriteettia.

Ehkä esimerkiksi mainostat vaatemerkkiä, jota et ole koskaan aiemmin käyttänyt, mutta sinulla on yleisöä muotiblogin tai YouTube-kanavan kautta. Tässä tapauksessa sinua pidettäisiin aiheeseen liittyvänä affiliate-markkinoijana.

Tämäntyyppisen affiliate-markkinoinnin etuna on se, että affiliateilla on asiantuntemusta liikenteen tuottamiseen, mutta he saattavat kuitenkin ottaa riskin suositella huonoa tuotetta tai palvelua, jos he eivät ole koskaan aiemmin käyttäneet sitä, mikä saattaa maksaa yleisönsä luottamuksen.

Sitoutunut.

Kuten nimestä voi päätellä, sitoutunut oleva affiliate-markkinointi kuvaa niitä, jotka ovat läheisesti sidoksissa tuotteeseen tai palveluun, jota he mainostavat. Affiliate on kokeillut tuotetta itse, luottaa siihen, että se tarjoaa hyvän kokemuksen, ja hänellä on valtuudet esittää väitteitä sen käytöstä.

Sen sijaan, että luottaisivat pay per click -maksuihin, mukana olevat affiliate-markkinoijat käyttävät markkinoinnissaan henkilökohtaisia kokemuksiaan tuotteesta, ja asiakkaat voivat luottaa heihin luotettavina tietolähteinä.

Tietenkin tämäntyyppinen affiliate-markkinointi vaatii enemmän jalkatyötä ja aikaa uskottavuuden rakentamiseen, mutta se johtaa todennäköisesti suurempiin voittoihin myöhemmin.

Miten affiliate markkinoijat saavat palkkansa?

Affiliate-markkinointi on nopea ja edullinen tapa ansaita rahaa ilman tuotteen myynnin vaivaa, ja se on kiistaton vetonaula niille, jotka haluavat lisätä tulojaan verkossa. Mutta miten affiliate saa maksun sen jälkeen, kun on yhdistänyt myyjän kuluttajaan?

Vastaus voi olla monimutkainen.

Kuluttajan ei aina tarvitse ostaa tuotetta, jotta kumppani saisi palkkion. Ohjelmasta riippuen kumppanin osuus myyjän myynnistä mitataan eri tavalla.

Kumppanille voidaan maksaa eri tavoin:

Maksu myyntiä kohti.

Tämä on tavallinen affiliate-markkinoinnin rakenne. Tässä ohjelmassa kauppias maksaa kumppanille prosenttiosuuden tuotteen myyntihinnasta sen jälkeen, kun kuluttaja on ostanut tuotteen kumppanimarkkinointistrategioiden tuloksena. Toisin sanoen kumppanin on todella saatava sijoittaja investoimaan kumppanituotteeseen ennen kuin hänelle maksetaan korvaus.

Pay per lead.

Monimutkaisempi järjestelmä, pay per lead -kumppanuusmarkkinointiohjelmat korvaavat kumppanin liidien muuntamisen perusteella. Kumppanin on suostuteltava kuluttaja vierailemaan kauppiaan verkkosivustolla ja suorittamaan haluttu toiminto – olipa kyse sitten yhteydenottolomakkeen täyttämisestä, tuotteen kokeiluversion tilaamisesta, uutiskirjeen tilaamisesta tai ohjelmiston tai tiedostojen lataamisesta.

Pay per click.

Kumppanuusmarkkinoinnissa on pitkälti kyse liikenteen synnyttämisestä verkkosivustoille ja pyrkimyksestä saada asiakkaat klikkaamaan ja ryhtymään toimiin. Myytti siitä, että affiliate-markkinoinnissa on kyse SEO:sta (hakukoneoptimointi), ei siis ole yllätys.

Vaikka orgaaninen liikenne on ilmaista, SEO ei yksinkertaisesti pysty ylläpitämään affiliate-markkinoijia näin kyllästyneillä markkinoilla – minkä vuoksi jotkut affiliate-markkinoijat käyttävät PPC:tä.

PPC-ohjelmissa (pay per click) keskitytään kannustamaan kumppania ohjaamaan kuluttajat markkinointialustaltaan kauppiaan verkkosivustolle. Tämä tarkoittaa sitä, että kumppanin on sitoutettava kuluttaja siinä määrin, että hän siirtyy kumppanin sivustolta kauppiaan sivustolle. Kumppanille maksetaan verkkoliikenteen kasvun perusteella.

PPC:ssä on kaksi yleistä käsitettä:

  • CPA (cost-per-acquisition): Tässä mallissa kumppanille maksetaan joka kerta, kun myyjä tai jälleenmyyjä hankkii liidiä, eli kun kumppanilinkki vie asiakkaan kauppiaan verkkokauppaan ja asiakas tekee jonkin toiminnon, kuten tilaa sähköpostilistan tai täyttää yhteydenottolomakkeen.
  • EPC (earnings-per-click): Tämä on mittari, jolla mitataan vähittäiskauppiaan kumppanuusohjelman kaikkien kumppaneiden keskimääräistä ansiota 100 klikkausta kohden.

Asennuskohtainen maksu.

Tässä maksujärjestelmässä kumppanille maksetaan joka kerta, kun hän ohjaa käyttäjän kauppiaan verkkosivustolle ja asentaa tuotteen, yleensä mobiilisovelluksen tai ohjelmiston.

Jos jälleenmyyjä siis budjetoi 0,10 dollarin tarjouksen jokaisesta kumppanuusohjelman kautta syntyneestä asennuksesta ja kampanja tuottaa 1 000 asennusta, jälleenmyyjä maksaa (0,10 dollaria x 1 000) = 100 dollaria.

Miksi Affiliate markkinointi?

Passiivinen tulo.

Vaikka mikä tahansa ”tavallinen” työ edellyttää, että olet töissä ansaitaksesi rahaa, affiliate-markkinointi tarjoaa sinulle mahdollisuuden ansaita rahaa nukkuessasi. Sijoittamalla aluksi aikaa kampanjaan saat jatkuvaa tuottoa, kun kuluttajat ostavat tuotetta seuraavien päivien ja viikkojen aikana. Saat rahaa työstäsi vielä kauan sen jälkeen, kun olet lopettanut sen. Jopa silloin, kun et ole tietokoneen ääressä, markkinointitaitosi tuottavat sinulle tasaista tulovirtaa.

Ei asiakastukea.

Yksittäisten myyjien ja tuotteita tai palveluita tarjoavien yritysten on oltava tekemisissä kuluttajiensa kanssa ja varmistettava, että he ovat tyytyväisiä siihen, mitä he ovat ostaneet.

Affiliate-markkinoinnin rakenteen ansiosta sinun ei tarvitse koskaan huolehtia asiakastuesta tai asiakastyytyväisyydestä. Affiliate-markkinoijan koko tehtävä on yhdistää myyjä ja kuluttaja. Myyjä käsittelee kuluttajan mahdolliset valitukset sen jälkeen, kun olet saanut myynnistä saamasi provision.

Työskentele kotoa käsin.

Jos vihaat toimistoon menemistä, affiliate-markkinointi on täydellinen ratkaisu. Voit käynnistää kampanjoita ja saada tuloja myyjien luomista tuotteista työskennellessäsi mukavasti omasta kodistasi käsin. Tätä työtä voit tehdä nousematta koskaan pyjamaasi.

Kustannustehokas.

Useimmat yritykset vaativat etukäteen käynnistysmaksuja sekä kassavirtaa myytävien tuotteiden rahoittamiseksi. Kumppanuusmarkkinointi on kuitenkin mahdollista tehdä pienin kustannuksin, joten pääset alkuun nopeasti ja ilman suurempaa vaivaa. Ei ole odottamattomia maksuja, joista pitää huolehtia, eikä tuotetta tarvitse luoda. Tämän alan aloittaminen on suhteellisen suoraviivaista.

Kätevä ja joustava.

Koska sinusta tulee lähinnä freelancer, saat täydellisen riippumattomuuden asettaa omat tavoitteesi, suunnata polkusi uudelleen, kun siltä tuntuu, valita sinua kiinnostavat tuotteet ja jopa määrittää omat työaikasi. Tämä mukavuus tarkoittaa, että voit halutessasi monipuolistaa salkkuasi tai keskittyä pelkästään yksinkertaisiin ja suoraviivaisiin kampanjoihin. Olet myös vapaa yrityksen rajoituksista ja määräyksistä sekä huonosti toimivista tiimeistä.

Suoritukseen perustuvat palkkiot.

Muissa töissä voit tehdä 80-tuntista työviikkoa ja ansaita silti saman palkan. Affiliate-markkinoinnissa on se hyvä puoli, että se perustuu puhtaasti suoritukseesi. Saat siitä sen, mitä siihen panostat. Arvostelutaitojesi hiominen ja houkuttelevien kampanjoiden kirjoittaminen johtavat suoraan tulojesi parantumiseen. Saat vihdoin palkkaa tekemästäsi erinomaisesta työstä!

Yleiset affiliate-markkinointikanavien tyypit

Useimmilla affiliateilla on yhteisiä käytäntöjä, joilla varmistetaan, että kohdeyleisö on sitoutunut ja vastaanottavainen ostamaan mainostettuja tuotteita. Kaikki kumppanit eivät kuitenkaan mainosta tuotteita samalla tavalla. Itse asiassa on useita erilaisia markkinointikanavia, joita he voivat hyödyntää.

Vaikuttajat.

Vaikuttaja on sisällöntuottaja, jolla on valta vaikuttaa suuren väestönosan ostopäätöksiin.

Tämä henkilö on erinomaisessa asemassa hyötymään affiliate-markkinoinnista. Hänellä on jo vaikuttava kannattajakunta, joten hänen on helppo ohjata kuluttajia myyjän tuotteiden pariin sosiaalisen median viesteissä, blogeissa ja muussa vuorovaikutuksessa seuraajiensa kanssa. Vaikuttajat saavat sitten osuuden voitoista, joiden syntymiseen he ovat auttaneet.

Vaikuttajamarkkinointikampanjat ovat erityisen suosittuja Instagramissa ja TikTokissa, joissa tuotemerkit solmivat kumppanuuksia sellaisten vaikuttajien kanssa, joita pidetään asiantuntijoina tai auktoriteetteina omilla erityisaloillaan. Sopimuksesta riippuen kampanja voi koostua tuotearvostelujen sarjasta valokuvineen, tilinvaltauksista tai livevideoista.

Vaikuttajalla saattaa olla oma brändi ja estetiikka, mutta on tärkeää lisätä brändiisi liittyviä elementtejä, jotta brändi muistetaan ja tunnistetaan. Tämä voidaan saavuttaa käyttämällä Instasizen kaltaisia sovelluksia, joissa voit muokata ja mukauttaa kampanjasi creativeja nopeasti yhdellä napautuksella.

Bloggaajat.

Koska bloggaajat pystyvät sijoittumaan orgaanisesti hakukoneiden kyselyissä, he pystyvät erinomaisesti lisäämään myyjän konversioita sisältömarkkinoinnin avulla. Bloggaaja maistelee tuotetta tai palvelua ja kirjoittaa sitten kattavan arvostelun, joka mainostaa brändiä houkuttelevalla tavalla ja ohjaa liikennettä takaisin myyjän sivustolle.

Bloggaaja palkitaan vaikutusvallastaan levittämällä sanaa tuotteen arvosta, mikä auttaa parantamaan myyjän myyntiä.

Maksettuun hakuun keskittyvät mikrosivustot.

Mikrosivustojen kehittäminen ja rahaksi muuttaminen voi myös kerätä huomattavan määrän affiliate-myyntiä. Näitä sivustoja mainostetaan kumppanuussivuston sisällä tai hakukoneen sponsoroitujen listojen yhteydessä. Ne ovat erillisiä ja erillään organisaation pääsivustosta. Koska mikrosivustot tarjoavat tarkemmin kohdennettua, merkityksellistä sisältöä tietylle yleisölle, ne lisäävät konversioita yksinkertaisen ja suoraviivaisen toimintakutsun ansiosta.

Sähköpostilistat.

Vanhoista juuristaan huolimatta sähköpostimarkkinointi on edelleen käyttökelpoinen affiliate-markkinoinnin tulonlähde. Joillakin kumppaneilla on sähköpostilistoja, joita he voivat käyttää myyjän tuotteiden mainostamiseen. Toiset voivat hyödyntää sähköpostitiedotteita, jotka sisältävät hyperlinkkejä tuotteisiin, ja ansaitsevat provision sen jälkeen, kun kuluttaja on ostanut tuotteen.

Toinen tapa on, että kumppani rakentaa sähköpostilistan ajan myötä. He käyttävät erilaisia kampanjoita kerätäkseen sähköposteja joukoittain ja lähettävät sitten sähköpostiviestejä mainostamistaan tuotteista.

Suuret affiliate markkinointi mediasivustot.

Nämä sivustot on suunniteltu luomaan valtava määrä liikennettä jatkuvasti, ja ne keskittyvät rakentamaan miljoonien ihmisten yleisön.

Nämä sivustot mainostavat tuotteita massiiviselle yleisölleen bannereiden ja kontekstisidonnaisten affiliate-linkkien avulla. Tämä menetelmä tarjoaa erinomaisen näkyvyyden ja parantaa konversiolukuja, mikä johtaa huippuluokan tuloihin sekä myyjälle että kumppanille.

Yksi tunnetuimmista sivustoista on Amazonin kumppanuusohjelma Amazon Associates, jolla on kumppanuusverkostojen suurin markkinaosuus (46,15 %).

Muita suuria nimiä affiliate-markkinointiohjelmia ovat mm:

Tai jos haluat, voit myös ottaa yhteyttä suoraan jälleenmyyjiin ja kysyä, tarjoavatko he kumppaniohjelmaa. Jos ei, he saattavat silti olla halukkaita tarjoamaan sinulle erityisen kupongin tai alennuskoodin, jonka voit jakaa yleisösi kanssa ja auttaa näin lisäämään liikennettä heidän verkkokauppaansa.

Vinkkejä, jotka auttavat sinua tulemaan menestyksekkääksi affiliate markkinoijaksi

Oletko valmis kokeilemaan affiliate-markkinointia? Tässä ovat parhaat verkkomarkkinointivinkkimme, jotka auttavat sinua pääsemään alkuun.

Kehitä suhde yleisöösi.

Kun aloitat affiliate-markkinointiurasi, sinun kannattaa luoda yleisö, jolla on hyvin erityiset kiinnostuksen kohteet. Näin voit räätälöidä affiliate-kampanjasi kyseiselle markkinaraolle, mikä lisää todennäköisyyttä, että saat konvertoitua. Kun luot itsestäsi yhden alan asiantuntijan sen sijaan, että mainostaisit suurta valikoimaa tuotteita, voit markkinoida tuotteita niille ihmisille, jotka todennäköisimmin ostavat tuotteen.

Tee siitä henkilökohtaista.

Tuotteista, joita voit mainostaa, ei ole pulaa.

Voit valita tuotteita, joihin itse uskot, tai jopa suosikkimerkkiesi tuotteita, joten varmista, että kampanjasi keskittyvät todella arvokkaisiin tuotteisiin, joista kuluttajat pitävät. Saavutat vaikuttavan konversioluvun ja samalla vahvistat henkilökohtaisen tuotemerkkisi luotettavuutta.

Haluat myös oppia todella hyväksi sähköpostiviestinnässä, jotta voit tehdä yhteistyötä muiden bloggaajien ja vaikuttajien kanssa. Käytä ContactOutin tai Voila Norbertin kaltaista työkalua kerätäksesi ihmisten yhteystietoja ja lähettääksesi yksilöllisiä sähköpostiviestejä kerätäksesi vierasblogi- ja kumppanuusmahdollisuuksia.

Aloita tuotteiden ja palveluiden arvostelu.

Keskity tarkastelemaan tuotteita ja palveluita, jotka kuuluvat omaan markkinarajaasi. Kerro sitten lukijoille, miksi he hyötyisivät mainostamasi tuotteen tai palvelun ostamisesta, hyödyntämällä yleisöön luomasi suhdetta ja asiantuntijan asemaa.

Voit arvioida lähes mitä tahansa verkossa myytävää tuotetta, jos siihen liittyy kumppanuusohjelma – voit tarkastella fyysisiä tuotteita, digitaalisia ohjelmistoja tai jopa verkossa varattuja palveluja, kuten kimppakyytejä tai matkakohteiden varauksia.

Erityisen tehokasta on verrata tuotetta muihin samaan luokkaan kuuluviin tuotteisiin. Tärkeintä on varmistaa, että tuotat yksityiskohtaista ja selkeää sisältöä, jotta voit parantaa konversioita.

Käytä useita lähteitä.

Sen sijaan, että keskityt pelkkään sähköpostikampanjaan, käytä aikaa myös blogin tekemiseen, laskeutumissivujen luomiseen, arvostelusivustoilla julkaisemiseen, yleisösi tavoittamiseen sosiaalisessa mediassa ja jopa kanavien välisiin kampanjoihin.

Testaa erilaisia digitaalisen markkinoinnin strategioita, jotta näet, mihin yleisösi reagoi eniten. Käytä tätä tekniikkaa usein.

Valitse affiliate markkinointi kampanjat huolella.

Vaikka verkkomarkkinointitaitosi olisivat kuinka hyvät tahansa, ansaitset vähemmän rahaa huonolla tuotteella kuin arvokkaalla tuotteella. Ota aikaa tutkia uuden tuotteen kysyntää ennen sen mainostamista.

Tutki myyjää huolellisesti ennen yhteistyöhön ryhtymistä. Aikasi on arvokasta, ja haluat olla varma, että käytät sen kannattavaan tuotteeseen ja myyjään, johon voit uskoa.

Pysy ajan tasalla affiliate markkinointi trendeistä.

Affiliate-markkinoinnin alalla on vakavaa kilpailua. Haluat varmistaa, että pysyt ajan tasalla kaikista uusista suuntauksista, jotta pysyt kilpailukykyisenä.

Lisäksi voit todennäköisesti hyötyä ainakin muutamista uusista markkinointitekniikoista, joita luodaan jatkuvasti.

Varmista, että pysyt ajan tasalla kaikista näistä uusista strategioista, jotta voit taata, että konversioasteesi ja siten tulosi ovat mahdollisimman korkeat.

Apua affiliate markkinointiin?

Ota meihin yhteyttä niin autamme sinua aloittamaan affiliate markkinoinnin.

Lue myös